lördag 24 februari 2018

Jag måste skärpa mig

.

Tiden sniglar sig fram men helt plötsligt har det gått en vecka sedan förra inlägget. Jag lovar att försöka uppdatera mig lite oftare. Har också blivit lite OS-fixerad de här veckorna och vips så är det kväll. Det är nog bara skridskor jag verkligen inte tycker är intressant att titta på. Svenska cupen pågår för fullt och snart drar allsvenskan igång.

Just nu har jag pausvecka efter andra cellgiftscykeln. Check på 280 av 840 tabletter. Jag har också varit förkyld så tröttheten är "som vanligt" förlamande. Jag håller tummarna för att slippa kräksjuka och influensa, det skulle vara tufft. På måndag provtagning och på onsdag Onkologen för nya tabletter.

Jag fortsätter ha väldigt intensiva drömmar, biverkan? Häromnatten var jag gravid.... kände jättetydligt de där små buffarna som liksom gör volter i magen. Var nästan lite pirrig och lycklig dagen efter. Det är nog den mest ultimata lyckan och det finaste jag varit med om - de där sparkarna. Det är också en känsla som är lätt att föreställa sig och som jag aldrig glömmer. Det tog ungefär fem år att få känna de där första kickarna men det var det värt, trots två missfall dessförinnan, annars hade det ju inte blivit just de två fantastiska barn som ville komma till oss.

För 19 år sedan var vi två veckor på Teneriffa med "farmor och farfar". Min svärfar fyllde 60 (idag skulle han fyllt 79) och jag skulle fylla 30 drygt en vecka efter. Om ett år hoppas jag fylla jämnt med familjen någonstans i värmen.

På balkongen Teneriffa 1999
Jag ska försöka ta mig till Örebro och hämta hem "Marie" också. En liten dagsutflykt framöver. Måste fundera på var hon ska hänga. Vi har ju inte så många väggar, mest fönster och dörrar....

Något man omvärderar som sjuk är vardagsbekymmer. Vår drygt ett år gamla (ja, garantin har gått ut men försäkringsbolaget täcker) frys har plötsligt bara en innertemperatur på minus tio utan att larma eller vilja sjunka trots att den är inställd på minus 20. Trist men det löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...