fredag 31 juli 2020

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undrar och bryr sig och jag hittar INGEN i exakt min situation jag kan ha som vän. Visst har jag cancerväninnor men på en helt annan nivå och inte med samma ovanliga variant som jag. Jag är UNIK (alltid något) och vill finnas för dem som liksom jag söker.
 


Guldkant av blåbär
Dagens uppdatering



Läkarbesök på Onkologen. Jag har ju liksom vetat men när... det ställs på sin spets är sanningen brutal.

Alla alternativ är slut vad gäller behandling. Nu ska kroppen få vila från cellgifter och må så bra den kan utan belastning men med symptomlindring ända in i kaklet.
LAH är nu min vårdande enhet. De vårdar i hemmet alt på sin avdelning när den öppnar igen 9/8. Finns utspridda platser på sjukhuset så länge. Målet är ett liv utan smärta, med god sömn och utan oro så långt det går. Dränage kan man tex få på Vrinnevi och få tömt hemma istället för att ligga inne på Onkologen US. Man kan ringa dygnet runt och de kommer om det behövs.
 
Konstigt nog har jag ju liksom alltid vetat men försökt vara frisk med humor och gott humör. ”Jag leker frisk”. Det som är jobbigt att min vetskap inte går att föra över på andra utan att det finns siffror, bilder och bevis från vården. Det ordnar sig faktiskt inte men jag kommer leva mitt alternativa liv fullt ut igen utan socker och mjöl. Teer och vitaminer där det finns belägg för att det har viss effekt.

Jag tror man vill dit när det är dags och på något sätt också vet när det är dags. Jag har aldrig velat veta när och allt är bara gissningar. Det handlar inte om dagar och inte om år men för omgivningens skull har det ju ingen betydelse även jag nu på ett ungefär vet men ingen vet ju egentligen. Man kan ramla från en stol och få hjärnblödningar också. Jag försökte och då hade jag verkligen sådana smärtor att jag skrek och bad dem skjuta mig.
 
Jag/vi ska försöka ha ett liv så länge det är ett liv värt att leva. Lyckan att leva ni vet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...