måndag 4 februari 2019

Dag efter dag

.

Nu händer allt och ingenting. Jag är så innerligt trött på att alltid vänta på eller vara på undersökningar och sedan vänta på svar och/eller läkarbesök.

Sedan sist har jag hunnit med en behandling till. Var förkyld så jag trodde först inte den skulle bli av men proverna var okej och förkylningen gick i princip över.
Började med att lägga "propplösare" i porten igen. Trots det gick det fortfarande att aspirera ur den så genomlysning med kontrast av densamma beställdes.

Där var jag i torsdags. Den fungerar som den ska. Ligger rätt, läcker inte och det är inte stopp så förmodligen suger sig katetern fast i kärlväggen när man försöker suga blod.

Idag var det MR av huvudet för att utesluta tumörer/förändringar som inte syns på CT.

När jag kom hem hade jag fått kallelse för ny CT av hals, bröstkorg och buk. Jag får dåndimpen. Det första jag tänker är att nu har de hittat något nytt oväntat... å andra sidan eftersom förra röntgen före jul varken visade på regress (förbättring) eller progress (försämring) utan s.k. mixed response så kanske det är för att kontrollera vad som hänt efter ytterligare tre behandlingar innan man ev byter. Gissar vilt.

I morgon läkarbesök. Jag hoppas verkligen att jag kan få ett svar även på MR från idag istället för de 7-10 dagar det normalt ska ta och sedan vänta på ett nytt läkarbesök om tre veckor och sedan ny CT och efter den tre veckors väntan på ett nytt läkarbesök för att få svar på den. Inte en endaste vecka sedan augusti har jag inte väntat.

Nu blev det bara torftig fakta. Allt för att ni ska få veta. Skit är det att aldrig få vara i fred. Aldrig vardag. Låt mig vara!!!





1 kommentar:

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...