tisdag 1 oktober 2019

Radioaktivt strålande

Önskar jag vore strålande på ett annat sätt än idag. Fullkomligt lysande efter alla röntgenundersökningar och idag PET/CT. En kombination av datortomografi och isotopundersökning. Man får injicerat en ”sockerlösning” med radioaktivitet som gör att tumörer (och inflammationer) lyser upp i olika styrkor och det går att skilja ut elakheter lättare än på vanlig CT. 

Nu är bara väntan kvar. Jag vet att bröstet INTE är bra. Tumören är ungefär som en apelsin så snart får den inte plats. Vill bara att det går fort till beslut och besked. Mardrömmen att inget går att göra, att det till slut spridit sig till vitala organ försöker jag förtränga. Förvånad att de inte verkar vilja byta cytostatika då den växer så mycket. Nu är det ju ingen som tittat så noga på det men röntgensvaret kanske kan få dem att ändra sig. 

Jag vill inte vara med men jag måste ju. 

Nu ska jag skingra tankarna med lite stavhopp. Kanske värker det inte lika mycket då. 

Jag är evigt tacksam att kunna andas. Blivit bättre och bättre. 



1 kommentar:

  1. Skönt att andningen är bättre. Nu är undersökningen gjord, väntan återstår.//Ullis

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...