tisdag 17 april 2018

Plus minus noll

.

Blir både ledsen och förbannad över alla oväntade kostnader som kommer samtidigt. Min "tillbaka på skatten" som hade kunnat användas till något skoj blev sommardäck och tvättmaskin. Om nu inte maken som är lite allmänklurig kan fixa den sistnämnda i kväll. Fronten har på något sätt glapp i knapparna. Men det som inte går att laga med silvertejp är trasigt så jag tar inte ut något i förskott men det blir gissningsvis en tur till stan....

Igår var jag på fotvården igen. Det ser bättre ut och gör mindre ont så nu ska jag försöka med egenvård. Det värsta är väl att det börjat på andra stortån också men hon klippte ner lite nagel där också. Duschar sittande på golvet med fötterna utanför duschkabinen men snart får jag duscha som vanligt igen.

Jag hann med en sväng förbi jobbet igår också. En riktig energiboost och längtan tillbaka som vanligt men extra trött idag, somnade om till 11 efter att skickat barnen till skolan. Jag hoppas verkligen få tillbaka energi när cellgiftskurerna är färdiga och att Försäkringskassan ger mig chansen att återhämta mig lite. Läste en blänkare att SVT:s "Agenda" upptäckt att handläggare som nekat flest sjukpenning fick högre lönepåslag (jag har inte sett inslaget så det här är en kort sammanfattning och förhoppningsvis inte generellt).
Igår skickade jag in ansökan om fortsatt ersättning på 80 % istället för 75 %, hoppas verkligen det godkänns för annars förlorar jag cirka 2000 kr till per månad eftersom AFA slutar att gälla och fackets ersättning är 600 kr lägre.

Men tänker man lite större än allt jag gnällt om idag ingenting....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...