måndag 24 september 2018

Operation Porth-a-cath i morgon

.

I morgon ska jag operera in min porth-a-cath, venport. Känns lite läskigt när man läser om eventuella komplikationer som om de uppträder är ganska allvarliga och kan vara livshotande. Om den å andra sidan fungerar bra underlättar det ju behandlingarna och blodprovstagningarna. Att man dessutom kan bada och duscha med den är ju en stor fördel.

Jag kan inte påstå att jag ser fram emot morgondagen men samtidigt vill jag ju komma igång med allt. Verkar inte som jag får börja med behandlingar den här veckan men man vet aldrig. Huvudsaken är att jag får rätt behandling. Kontrollfreaket var ju tvungen att kolla det där med att jag inte skulle få samma cytostatika som jag fått tidigare men ändå är det den jag planeras för. Gissningsvis är det den KOMBINATIONEN jag inte haft tidigare.
Förhoppningsvis dyker det upp ett sjukintyg snart också. Det går ju liksom ut igen den siste. Jag hoppas jag blir sjukskriven så länge jag får behandling så jag slipper tjata om det var fjärde vecka. Det är ju inte bara för att det ska till Försäkringskassan utan jag ska sedan vidarebefordra till arbetsgivare, facket, försäkringsbolag mm. Orkar inte styra med mer sådant, särskilt inte under behandling. Om jag skulle må strålande är jag den första att skutta till jobbet med glädje.

Håll en extra tumme i morgon så hoppas jag vi ses snart igen.

2 kommentarer:

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...