onsdag 31 oktober 2018

Halvvägs

.

Igår fick jag behandling med enbart Paklitaxel och nästa vecka är det uppehållsvecka.
Då har jag fått 2 + 4 av 4 + 8 behandlingar, hälften alltså. Tyvärr märker jag ingen skillnad på någon av knölarna jag känner under armhålan och på halsen. Dessutom fick jag förra veckan, dagen efter den behandlingen, röda utslag i tre olika områden omkring operationsärret och efter att ha dragit lite grenar utomhus i helgen är jag svullen vid sidan i bröstkorgen under armhålan. Allt tillsammans gör att jag känner mig lite uppgiven. Tån börjar också trilskas igen nu när den nya nageln ska växa fram. Rodnaderna har blivit bättre så jag avvaktar lite men tankarna dras ju till att det var så bröstet såg ut trots att ingen cancer kunde hittas på mammografi och ultraljud.

Den här gången var "lilla" H med och kollade hur behandlingen går till. Han var nog inte så imponerad, mest uttråkad, men det kan nog vara bra att veta vad vi pratar om.

Efteråt hämtade jag ut både pass och glasögon som var färdiga. Glasögonen ska jag ha när jag sitter vid datorn eftersom jag tycker det varit svårt att riktigt få in rätt skärpeområde i de rumsprogressiva. Tycker de här känns bra, nu blir hela skärmen skarp utan att jag behöver flytta runt blicken eller huvudet.

Jag har märkligt nog lite hår kvar på huvudet trots att jag nog borstat bort två liter... glad för de strån som sitter så länge de sitter.

I kväll blir det TV-fotboll. För exakt tre år sedan hade Snoka/Peking/IFK just bärgat Lennart Johanssons pokal. Känns som vi/de ska ha väldigt mycket marginaler och domare på sin sida för att det ska lyckas i år också men hoppet lever och guldet förlorades i så fall inte dessa tre sista matcher utan vid tre andra....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...