fredag 10 april 2020

Monster i hjärnan - bokstavligt

Finaste bloggläsare 

Brukar lova korta inlägg. Ska hålla det den här gången. Det är pluttigt med blogginlägg via telefonen. 

Jag har skrivit mycket (officiellt) via Facebook men tror det finns en del som bara läser här. Det är dessutom en stor fördel som är betydligt lättare att navigera i bland gamla inlägg. Scrolla fb är illa. Där finns dock mycket info. Ska försöka göra som när jag hade lunginflammationen och kopiera över en del hit. 

Till saken: 

JAG HAR NU METASTASER I HJÄRNAN. Tre stycken, den största nästa 3 cm med ödem på 1,5 cm och stor risk på påverkan på cirkulationen i hjärnan. 

31/3 var jag på röntgen av huvud, hals, buk och, som tur är på mitt önskemål, hjärna. 

Två timmar senare befinner jag mig inlagd på Onkologen US. Blir kvar två dygn. Beslut att försöka operera på Neurokirurgen 15/4. 

Lite kaos men inte oväntat- fast nu var inte lämpligt. 

Prognosen blir sämre och sämre men jag hänger i så länge det går. När jag nu hastar ner dessa rader känns nödvändigheten att få med allt från FB innan op. Så får det bli... Jag vill lämna all dokumentation efter mig så informativ (och personlig) som möjligt. 

Vi hörs någonstans 




2 kommentarer:

  1. Marie, Marie, jag tänker på dig så ofta. Det här var inte roligt att läsa. Håller tummarna för att operationen går bra, om den blir av i dessa tider. Ha en så god påsk du kan så ses vi någonstans någon gång. Det är jag säker på. Kram ❤️ Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. Marie, vi har inte setts på många många år. Jag minns våra bravader på Mc Donalds, Norrköping, sommar, fester å allt tokigt som vi hittade på. Nästa gång vi ses får livet avgöra.
    Jag tänker på dig, varma kramar❤️
    Helen

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...