fredag 9 mars 2018

Glad överraskning och lite småprat

.

Nu har jag precis kommit hem från en fantastisk TuiNa-massage. Det var över en månad sedan sist och jag känner en avslappning och energiboost.

Funderar på om det inte är läge att flytta jul till februari, i alla fall om man vill ha en vit jul. Jag har gärna en snöig februari men december är ju inte direkt den snörikaste månaden. Det måste liksom vara snö innan det blir vår. Annars får vi ju inget takdropp.

Börjar få en mössa på huvudet, grå med mörka inslag och på topparna resten av "Grannen-i-Beck-färgningen". Nu får det vara lite ojämnt och jäkligt tills de kortaste längderna är min minimilängd. Känns fånigt att betala för att klippa av en centimeter. Lockigt är det på sina håll också så längdskillnaden lär försvinna när jag rufsar till det. Färg då? Ja, någon färg ska det bli men har inte bestämt mig ännu. Det är så pass mörkt på sidorna att det inte går att färga blont och färgar jag det mörkt kommer jag snart ha värsta grå utväxten uppe på toppen. Värdsliga problem....


Fick en glad överraskning idag. Deklarationen dök upp i e-brevlådan. Försäkringskassan brukar vara lika med restskatt så jag hade satt in några tusen extra på skattekontot men döm om min förvåning får jag tillbaka upp mot 14000 förutom de tusen jag satt in. Tydligen kommer de till påsk om man deklarerar nu. Bäst att passa på så länge man lever :-)

Bara den där tråkiga bokföringen och deklarationen av Henkes firma också - så de eventuella extrapengarna får nog vänta till midsommar.

Jag har ju faktiskt hunna fylla år också, den dagen passerade lika snabbt som Vasaloppet. Fortfarande 40+ men det gör mig inte ett dugg om jag tvingas fylla tant i värmen om ett år. Tycker faktiskt jag är värd det. Har väl liksom fått min del av kakan.

Jag har ju inte hämtat hem "Marie" från Örebro ännu och nu tar det ett tag till för hon ska vara med på Tomas' utställning, "Defekt men perfekt", i Wadköping 23-29 mars.

Sådär ja, det var lite smått och gott från sjukstugan. Ögonen har känts lite bättre igår och idag så jag hoppas det inte är en biverkning. Nu till...

Dagens minne - Snöväggen 1977

Det här kan även ha varit året innan men jag tror det var -77. Över en natt föll det säkert en meter snö. Jag var 7-8 år och satt vid köksbordet (förmodligen med vaxduk i bruna och orangea blommor) i vårt hus i Kärrhagen och på radion gick de ut med att alla skolor var stängda. Jag drack varm oboy, eller så var det kakao och socker som blandats till en smet med lite mjölk och sedan varm mjölk på det. Vet inte om det var "budgetoboy" eller om det var lyxvarianten. Det var inte bara skolan som var stängd. Ytterdörren gick inte att få upp så jag fick klättra ut genom köksfönstret för att skotta bort vallen (som i minnet gick upp till armhålan) så vi kunde komma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...