onsdag 14 mars 2018

Promenad, blodblåsor och check på tredje kuren

.

Nu har jag nyss tagit sista tabletterna av den tredje kuren. Minst halvvägs med andra ord. Totalt 420 stycken hittills. Vänsterögat rinner fortfarande så det blir spännande att se om det är biverkningar som försvinner när jag nu gör uppehåll en vecka. Tyvärr smyger sig nya biverkningar på.



Idag var så vackert väder att trots tröttheten gick det ju inte att vara inne. Gick en sväng på 3,5 km och det kändes bra men händer och fötter är ju väldigt känsliga av cytostatikan så när jag kom hem hade jag en stor blodblåsa på sidan av hälen. Typiskt! Kan ju inte gå ut i Foppa direkt. Nu hade jag ändå Ecco-kängor och har svårt att tänka mig något bekvämare. Hoppas den läker fort och att jag kan fortsätta med behandlingen och promenaderna.

Aj aj.....


Har haft lite otur på sistone. I förrgår ramlade jag ur sängen, det har väl inte hänt på 47 år. Skulle luta mig utanför sängen och ta upp en kudde från golvet, då hade bäddmadrassen glidit åt sidan och jag lutade mig mot ingenting. Landade på höft, knä, axel, armbåge och slog tinningen i en hink. Tur att jag inte var nyopererad för då hade jag nog spruckit.

Igår var vi hos frissan med barnen. Samma frissa, ny lokal. Toppennöjda som vanligt.

I morgon åker Henke och Julia till Sälen. Hampus och jag får roa oss här hemma. I morgon kommer moster med Spicy Hot-mat och spelar spel och på fredag ska vi ha kräftskiva (tack Elin med familj). På söndag är det träningsmatch mot IFK för SIK-grabbarna. Första gången 9-manna med offside. Det blir spännande.

Dagens minne - två bilder

Bläddrade i gamla album häromdagen. Dagens minne blir bara två bilder från samma tillfälle. Vad tänkte hon på åttaåringen? Vad är det för sorg som på något sätt finns i ögonen. Är skrattet äkta - det ser äkta ut. Vad drömde hon om?

2 kommentarer:

  1. Kan det ha varit passfoto så att du inte fick le?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte passfoto. Mitt första pass skaffade jag som 30-åring. De här bilderna tog min systers ex-make...
      🤗

      Radera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...