tisdag 3 juli 2018

Det huvudsakliga problemet...

.

Uppdaterar mig lite idag, blir bara något inlägg i veckan just nu. Jämfört med för ett år sedan då det var minst dagligen känns det ändå lagom för tillfället.

Jag har alltid haft mycket spänningshuvudvärk. Ont i nacke och axlar. Spänd av arbetsställningen och stress. Hade som vanligt ofta ont i huvudet det senaste året också men nu sista två veckorna har det inte velat ge med sig. Självklart sätter hjärnspökena igång och jag tänker det värsta, det som jag faktiskt varit duktig på att släppa hittills. Men nu är jag själv och har ingen behandling.

Så igår tvingade jag mig att inte vänta med att rådfråga längre utan hörde av mig till sköterskorna för att bolla lite. Som jag vet är det högst ovanligt att cancer börjar sprida sig till hjärnan före skelett, lever, lungor och där har jag ju hittills varit ren. Vi bestämde att hon ändå skulle höra med en läkare om han/hon tycker det behövs en röntgen. Hon hör av sig igen i slutet av veckan eller början av nästa.

Som tur är kändes det ändå skapligt söndag och måndag. Igår var jag på massage igen så idag känner jag av huvudet lite men det brukar jag göra efter behandling. Jag har inte varit mer yr än jag brukar, inte kräkts, inte svimmat, inte haft kramper, inte varit förlamad - bara envis huvudvärk.

Lite tur tack....


Monstret är elakt. Hans kompisar är elaka. Har just fått veta om ännu en vän/bekant som går sin fight just nu och i morgon ska jag närvara på en begravning/minnesstund för en "släkting i släkten" som jag känt i hela mitt liv. Det blir tufft.

I eftermiddag tar jag paus från skiten och lägger all energi på fotbolls-VM. Det har blivit många fina matcher hittills och jag hoppas Sverige kan gå vidare idag.

2 kommentarer:

  1. Bra att du tar kontakt med sjukvården om detta. Även om det troligen ju inte är något.

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...