tisdag 17 juli 2018

Tropisk värme

.

Det här årets sommar går nog till historien som den varmaste, torraste och soligaste genom tiderna, i alla fall hittills. Jag är glad att jag inte har piccline eller är nyopererad OCH att jag har hår och inte peruk eller mössa.

Det är skönt att ha nära till vattnet men faktum är att det knappast svalkar.

Katterna har det jobbigt i värmen. Stackarna.



Skrev ju sist att jag inte tänkte skriva några mer deppiga inlägg, i alla fall inte det här. Faktum är att huvudvärken, peppar, peppar, varit skaplig sista veckan. Det är så skönt!
Har bara haft lite ont i höften efter en 5 km promenad runt vackra strömmen häromdagen.

I morgon ska jag till optikern. Skulle egentligen varit där igår men pga sjukdom sköts besöket på till fredag. När jag lagt på kollade jag tider i en annan butik, samma kedja och det fanns som sagt tider i morgon. Jag behöver verkligen se bättre. Känner att jag kisar tom med de gamla glasögonen.

Sista veckan har gått både långsamt och snabbt. Vi har badat en hel del, haft trevliga besök och jag var i Söderköping och tog en glass med en "nygammal vän" som också fått en smocka av monstret. Jisses vad de två timmarna rusade. Hade inte parkeringssnurran skrikit hade vi nog kunnat prata hur länge som helst. Det är så skönt med någon som varit/är med om samma sak. När man får sina behandlingar hinner man ju bara prata någon timme med likasinnade.

Det har blivit fotboll i stora lass sista månaden och nu är VM slut men allsvenskan tar vid och det blir nog en spännande höst. IFK kan bli riktigt starka.

Det blev en liten kort uppdatering och mår jag bara lite bättre (och ser vad jag skriver) kanske det kan bli lite oftare.

Tjing så länge....

Blir inte lätt att välja bågar

P.S
Jag öppnade alla fönster och lade en sådan här på varje fönsterbräde men det hjälpte inte ett dugg. Falsk marknadsföring...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...