tisdag 13 augusti 2019

Det kom ett brev

.

Det här skulle bli ett Facebook-inlägg men det blev så pass långt att jag kopierar in det här så andra intressenter också kan läsa. 

Nu är jag än mer på bristningsgränsen... mentalt och fysiskt. 

Fått brev idag angående min nya cancer i andra bröstet. Funderar på att försäkra mig som fordon eller djur istället. När personliga försäkringar väl ska utnyttjas gäller inte ett skit. Dessutom har de mage att kräva att jag ska ordna, betala och själv skicka journalkopior (från 2007 och framåt). Jag tänker INTE posta 800 (eller vad det kan röra sig om vid det här laget) dokument utan att skicka det rek. För att få ut knappt 1,5 månadslön (kanske). Det är vad man får när man drabbas av en liten släng av cancer. Har skickat mycket kopior i mina dagar som vårdadministratör och så här gör bolagen för att slippa betala för kopiorna. Det kostar nämligen mer för dem än vad patienten får betala (om inget ändrats på två år). 

 
Från LÖF har jag också fått negativa besked. Jag bedöms inte ha förlorat någon inkomst pga av min sjukdom. Jag kan söka ersättning för bestående men/skada för ett ärr om ett år. Dessutom ett ärr där jag inte är opererad. Eller lymfödem i armen pga strålning som jag inte genomgått. De verkar ha koll. Mitt bestående men är att mina barn ska behöva gå på sin mammas begravning innan de är femton. Jag skiter i ett ärr fullständigt. 



Väntar fortfarande på provsvar om sköldkörteln... 

Känslan är att knölen växer. Undrar om det är någon mening att fortsätta behandla med samma regim? Tänkte fråga det om någon hör av sig... (Jo, jag har gjort tre försök till kontakt själv). Innan veckan är slut måste det väl bli en fjärde. Huvudet värker, jag ser ut som en hamster, skiten sprutar, ögonen är inte kloka, börjar få sprickor på fingrarna, snippan och kissan svider. Känns inte riktigt meningsfullt...

1 kommentar:

  1. Vad skriver jag?, känns så oerhört sorgligt att du behöver gå igenom detta och att dessutom behöva slåss och kämpa för att få ut ersättning så åtminstone inte ekonomin behöver oroa dig, det ska du verkligen inte behöva göra.
    Jäkla skit hur Sverige är i detta avseende.
    Kramis

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...