fredag 24 november 2017

Återbesök på Kirurgen

Idag var det dags för sårkontroll på Bröstmottagningen. Såret ser fint ut, liiiite svullet. Jag hade en lite större svullnad under armhålan som sköterskan fick punktera och tömma på 1,5 dl sårvätska men den såg fin ut. Det var skönt att få bort den eftersom det spände och gjorde ont. Kommer säkert bildas ny men så småningom tar kroppen hand om denna själv.

Jag fick också en "hjärtkudde" att ha under armen. Den "komprimerar" stället där det gärna uppstår ny svullnad. Man klämmer liksom fast den under överarmen mot kroppen med "klykan" i armhålan.


Jag fick svar av kirurgen på mina frågor om uppstått när tankarna far iväg. Vad sa hon efter operationen? Vad sa hon innan operationen? Det jag minns att jag uppfattade efter operationen stämde. Hon kunde inte känna eller se någon tumör, däremot ser man att det "varit något", det syns att jag är strålad och opererad sedan tidigare. Jag hade också speciella önskemål jag inte går närmare in på här men det löste sig på bästa sätt.

Det verkar bli så (i nuläget) att jag ska tillbaka till Onkologen efter återbesöket till Kirurgen i början av januari. Då har de haft konferens efter svar från Patologen. Om de får svar tidigare kan även besöket bli tidigare.

Nu måste jag kontakta Onkologen för fortsatt sjukskrivning för rent kirurgiskt är man redo att börja jobba efter cirka 3-4 veckor. Nu brukar ju de flesta bli opererade först och sedan få cellgifter så det är ju inte lika många som gör det i den här ordningen. Jag känner mig definitivt inte redo att börja jobba 1 januari och när jag väl börjar tror jag man måste smyga igång. Jag klarar ju som sagt inte ens att laga mat, läsa läxor, vara bland många som pratar samtidigt m.m.

Igår tog jag sista Innohep-sprutan. Skönt!! Bockar av det också. Jag har fortfarande lite förhöjd temp men inte direkt feber, kroppen jobbar med att läka mig.

Nu tar jag helg!!

1 kommentar:

  1. God helg! Skönt att du fick prata med kirugen och skönt att de inte kunde se något visuelt.

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...