måndag 20 november 2017

Det blir sällan som man tänkt sig

Räkna inte med att det går på räls....

Idag skulle jag ju ta bort dränaget på vårdcentralen men det har kommit för mycket blod så jag fick en ny tid i morgon. Snällt nog ringer sköterskan innan för att höra hur mycket det kommit så jag slipper en tur till i onödan. Tog nya prover idag också. Har tyvärr ingen aning om vad de i fredags eller de idag visar. Snart har jag inte ett enda kärl kvar att sticka i i vänsterarmen och den högra ska jag inte stickas i. Inte var det lätt att köra bilen med min onda arm, bröstmuskel heller för svänga måste man ju göra en och annan gång.

Jag har ju inga mer dränagepåsar eftersom man bara får med sig för fem dagar hem. Fick en urinkateterpåse på vårdcentralen men det är inte säkert den passar så jag får väl mäta i decilitermått och matskedar. Jag har blött nästan en liter blod sedan i onsdags, förmodligen en liter om man räknar in operationen så jag har väl rätt att känna mig lite ur form.

Mår illa och är inte sugen på mat direkt. Antagligen antibiotikan.

I natt vaknade jag och var totalt genomblöt. Inget nytt sista halvåret men kunde nog vrida ur lakanen i natt.

Har inte ens någon ny bild att lägga ut så det får bli en återanvändning bara för att piffa till det lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...