fredag 17 november 2017

Feber och antibiotika

Fy tusan vad det gör ont. Igår och första natten gjorde jag inte många knop, svullnade dessutom i änden av såret men jag lyckades trycka tillbaka den och stoppa blödningen. Igår kväll började jag frysa om händer och fötter, ett säkert tecken på att jag är på väg att få feber. Mycket riktigt började tempen krypa uppåt och tillslut var jag upp i 38,9 med Panodil i kroppen.

Dessutom blir jag klarvaken av en av morfintabletterna jag fått så det har varit två hemska nätter. Den andra sorten som är mer snabbverkande och jag ska ta dagtid knockar mig totalt. De är inte supergenerösa med analgetika. 2 st av den ena sorten och 3 av den andra. Undrar hur helgen ska bli med bara Panodil? Jag får ju inte kombinera med t.ex. Ipren eller Pronaxen eftersom jag tar Innohepsprutorna.



I morse ringde jag Bröstmottagningen och fick komma dit för provtagning och påtitt. Utan att ha fått provsvaren fick jag ändå antibiotika utskrivet eftersom jag fortfarande ligger lågt i de vita blodkropparna (försvaret). Jag är sönderstucken överallt. Tur man inte är spruträdd.



Dränaget är i vägen hur man än gör, särskilt i sängen och jag kan bara ligga på rygg eller på vänster sida och förflyttningen däremellan är hemsk. Man får ju prova på alla möjliga yrkesroller som patient. Tömma dränage, mäta hur mycket som tömmer sig och skriva upp det. Ta sprutor i magen och bocka av det också. Ha koll på dosetten och alla läkemedel på olika tidpunkter. Inte missa några sjukvårdsbesök, hela anslagstavlan är full av kallelser, jag kräks på dem. Kan det inte bara vara som vanligt igen.....

Dränaget som sitter in i brösthålan och tömmer blod och sårvätska
När vi kom hem hade jag fått kallelse till återbesök för provsvar efter operation och utprovning av bröstprotes (att ha i BH) - den 4 januari! Jag känner mig så stressad angående sjukskrivningen som går ut 31/12 men vem vet jag kanske är superman då. Jag är inte den som sjukskriver mig i onödan och jag vill förstås jobba eftersom det innebär att jag är frisk.... Nåja, vi tar en sak i taget. Det finns en del jag vill ändra på men inget jag vill skriva om här i nuläget.

Igår var sexorna på Öppet Hus på Ramunderskolan (högstadiet), de verkar haft det hur bra som helst, synd att jag inte orkade.

Nu orkar jag inte skriva en rad till men kände att jag ville uppdatera mig.


1 kommentar:

  1. Så bra att du åkte in och att du fick sntibiotika. Jag hoppas att du får sova mer i natt.

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...