tisdag 28 november 2017

Den nakna sanningen

Ont, det gör ont.... Blå och svullen. Ser ut som jag blivit överkörd och det känns så också.

Det har svullnat upp i sidan av bröstkorgen under armhålan igen. Jag avvaktar dock med att söka för att tömma det igen. Ny sårvätska kommer fortsätta bildas och kroppen tar så småningom hand om den. Det blir trångt därinne och det var jobbigt med smärtan i natt men nu känns det lite bättre igen. Visar er här nedan en bild på en kropp utan bröst. Försöker tänka att det är en kropp utan monster trots att det är lätt att tänka att nu har monstret världens chans att sprida ut sig både här där när man grävt runt i hans bostad.

Ber som sagt känsliga tittare/läsare om ursäkt men det är ingen liten skönhetsfläck jag har tagit bort och ska man nu vara ärlig med allt annat på denna blogg vill jag även vara ärlig med smärtan och utseendet efteråt. Skulle aldrig i mitt liv utsätta mig för detta bara för att få snyggare tuttar. Never. Den apelsinstora bulan under armhålan (utan blåmärke) är delar av seromet. Tvärs över bilden sitter en "kirurgtejp" och ärret är under den (det är riktigt snyggt). Allt annat är blåmärken.


Jag har varit alldeles för trött i huvudet för att orka skriva blogg. Värken gör förstås sitt till också. Tyvärr har jag glömt vad jag gjort senaste dagarna men det är inga större utflykter. Insåg idag att det är två veckor sedan jag träffade någon annan än min familj eller vårdpersonal, tror jag....

I helgen fick barnen gå igenom sina garderober och ta bort urväxta kläder och skor, det blev en hel del. H och H satte upp julbelysningen ute, det blev så fint. Två nya stjärnor har fått flytta in också då de gamla gjort sitt.


Väntar på att orken ska komma tillbaka igen och jag kan börja med mina promenader utan att få tunnelseende. Min kropp har verkligen fått jobba det senaste året och det börjar onekligen kännas. Inte ens ångorna av bränslet finns kvar, startmotorn har allvarliga problem och bara en cylinder fungerar. Avgaserna luktar skit och termostaten har lagt av. Lacken är helt förstörd och höger framskärm har ramlat av.

Ta hand om er. Kolla framskärmarna och dragkroken och glöm inte byta batterier i brandvarnaren.

4 kommentarer:

  1. Du är otroligt tapper, modig o rolig, trots det förbannade jävla
    monsterhelvetet.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Jättebra att du visar och man ser hur ont det gör. Och så kom det flera härliga jämförelser mitt i det onda och jobbiga.

    Kram Helen

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...