söndag 3 december 2017

Det fick bli en ny tappning

Jag är så dålig på att skriva nu. Orkar liksom inte så mycket och det finns inte så mycket att skriva om.

I fredags stod jag inte ut längre. Svullnaden under armen blev bara hårdare och större. Jag fick som tur var en tid precis innan stängning på Bröstmottagningen. Sköterskan lyckades tömma 2 deciliter sårvätska. Kan lova att det var skönt att få ut. Nu har jag en snygg "kroppsstrumpa" som komprimerar bröstkorgen och såret så att det förhoppningsvis kan läka ihop utan att de bildas ett hålrum som kroppen vill fylla ut.

I veckan fick jag fina gåvor från vänner. En vacker julros från en "granne" och marmeladkulor från en lång vänskap.


I onsdags var jag med Hampus på årskontroll på Barnkliniken. Nu har han passerat mamma med nästan 4 cm. 171,6 - vi får se om han slutar som morfar på knappt 2 meter. Vi smaskade räksmörgås efteråt och jag träffade en två "cancerväninnor". En "gammal goding" sedan vi var ett gäng som för tio år sedan regelbundet fikade på Kuriosa. Dessutom en nygammal bekantskap där polletten trillade ner på Facebook för några veckor sedan. Skönt med människor med samma erfarenheter ibland.

Igår bakade Henke och barnen. Det blev pepparkakor, lussekatter, bullar och tekakor. Doftade ljuvligt men jag har inte smakat ännu då jag försöker hålla brödnivån så låg som möjligt. Monstret älskar visst mjöl och socker så jag väljer mina festligheter.

Nu blir det längdskidor på TV. Solen tittar fram och man kanske borde försöka ta sig ut och åtminstone andas frisk luft en liten stund idag. Annars rör jag mig mest när jag tar mig till olika undersökningar och behandlingar. Jag antar att man får tvinga sig men det är inte lätt när man är så totalt slut som efter en riktig influensa eller kräksjuka hela tiden.

Ha en fin första advent!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...