torsdag 28 december 2017

Det händer mycket och ingenting

Efter mycket tvekande kontaktade jag Bröstmottagningen idag igen. Seromet (såtvätskan/svullnaden som bildas) har växt till sig lite igen men förmodligen inte mer än sist men tillräckligt stramt och stelt för att handikappa mig och högerarmen.

Fick dock rådet att massera området, det har man ju inte riktigt vågat så nu blir det massage och lite värme på det. Känns faktiskt skönt att få rådet att slippa åka dit även om känslan efter att ha fått det tömt är fantastisk.

Fick också besked att de ännu inte fått några provsvar från operationen 15/11. Det behövs verkligen fler patologer... Det här innebär sannolikt att det inte blir något läkarbesök nästa fredag eftersom jag inte kommer kunna dras på konferensen på tisdag. De hör av sig i morgon igen om jag inte ska komma nästa fredag.

Vi har ju passerat en julhelg också. Julafton fick vi julmat hos farmor och L, gott och trevligt men vi åkte hem skapligt vid 17.30. Då var jag helt slut efter 6 timmar utan att egentligen göra något. På kvällen hade vi julklappsöppning bara vi i familjen, det var lugnt och skönt och jag tror alla var nöjda. Jag har fått ögonbryn och ögonfransar i julklapp. Trevligt. Luggen har en bit kvar.

Juldagen genomgick tre av fyra julbadet i Navestad. Jag vågar inte riktigt utsätta ärret för offentligt vatten ännu. Sedan hade barnens mostrar köpt julklappar till barnen och vi julfikade. Mysigt.

Igår var jag på massage. Superskönt som vanligt.

Jag orkar fortfarande inte särskilt mycket och behöver mycket återhämtning efter att jag gjort något ganska simpelt. Vädret lockar ju inte till soliga, frostiga vinterpromenader precis. Måste börja komma ut lite igen.

På nyårsafton kommer vi vara själva hemma. Vi har till och med beställt färdig trerätters till mig och grabbarna. J föredrar korv och pommes, den lilla gourmanden.

6-20 januari kommer Tomas tavla "Kämpa Marie" ligga ute på Tradera för auktion. Det ska bli spännande att följa. Klicka.

Jag har inte varit så flitig med kamera/telefon så det får bli en bild på mitt änglaljus som lyser upp i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...