tisdag 14 november 2017

Sista natten tillsammans

Nu är det bara 10 timmar kvar tills jag ligger på operationsbordet. Sista natten med tutte.

Det är också förhoppningsvis sista natten med monstret. Hoppas även hans eventuella döttrar dragit dit pepparn växer.



Jag har bäddat rent, ska snart dubbelduscha med Hibiscrub och klockan 20.00 tog jag en Innohep-spruta i magen. Innohep är blodförtunnande och man får det för att förhindra att det bildas blodproppar vilket är en risk när man ligger så stilla som man gör under och efter en operation. Ska ta de här sprutorna i tio dagar. I morgon bitti ska jag dubbelduscha igen. På operation får jag antibiotika intravenöst i förebyggande syfte. Hela bröstet tas bort och man gör en s.k second look i armhålan och ev lymfkörtlar plockas bort. När det är klart sätter man in två dränageslangar som sitter kvar i fem dygn. Stygnen är av den typen att de löser upp sig och försvinner av sig själva. Hoppas nu att journalsystemet fungerar som det ska. Det har ju varit stora problem sedan det uppdaterades i helgen.

Innohep

Jag återkommer här så fort jag har tid och ork. Håll era tummar för en lyckad operation, att jag kan komma hem som beräknat och framförallt att resultatet så småningom visar sig vara det allra bästa.

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna allt jag kan. Varma kramar från apoteksmänniskan i Sörping

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Blev så glad när du kom fram i måndags!😀

      Radera
  2. Tänker på dig.

    Lycka till

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Håller båda tummarna! Stor kram!

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...