fredag 19 januari 2018

Budgivning och 840 tabletter

I kväll har jag tagit dos tre av cytostatikan.

Känner inget särskilt ännu tack och lov. Totalt ska jag peta i mig 840 tabletter. Om det funkar hela kuren är det sommar när jag är färdig. Ska bara överleva röntgen och röntgensvar samt ett litet tandläkarbesök den närmaste tiden. Har ju en undersökning som jag borde varit på i maj förra året bokad om 1,5 vecka och känner att det är viktigt att åtminstone få en överblick hur det ser ut och kanske man vågar åtgärda trots cytostatika.

Nu är budgivningen på tavlan inne i sitt slutskede och har höjts betydligt under dagen. Jag hoppas kunna vara med till slutet och kunna ge högsta budet. Är så tacksam för de bidrag jag fått av er. Det finns inte ord för min glädje över er givmildhet (kända och okända) och det vore tråkigt om jag måste dra mig ur men det finns förstås en smärtgräns för mig även om hon är värd så mycket mer än budet just nu ligger på.

Jag skulle så gärna vinna budgivningen så därför vågar jag faktiskt be dig som kan (och inte redan gjort det) bidra med en liten slant. Se mitt inlägg från 17 januari för detaljer.

Idag har det varit en fantastiskt vacker vinterdag. Det är på tiden tycker jag. Vintern får gärna vara över sportlovet och sedan ser jag fram mot vår, takdropp och sol.

Jag har förresten fått klart att jag är sjukskriven till 30 april till att börja med. Om jag kan ta alla cytostatikakurer blir det förmodligen några månader till. Försäkringskassan borde inte tycka något annat.

Önskar Er en skön helg med mycket kärlek och omtanke!

Vintern är också vacker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...