onsdag 24 januari 2018

Jag drömmer att jag lever

.

Oj, vad jag drömmer just nu. Vi flyttar, vi har inget wi-fi på nya stället - man måste gå ut på gatan för att surfa, det läcker vatten från taket utmed väggarna, jag tappar alla tänder på vänster sida av överkäken - plockar ut dem i bitar.

Det händer mer på 30 minuter i sömnen än en vecka i verkligheten. Inte för att jag vill vara med om allt det där men hellre det än verkligheten.

Idag fick jag kallelse för kontrollröntgen av buk och bröstkorg, samma dag och tid som jag är på US för cellgiftsomgång nummer två. Så typiskt. Jag orkar inte krångla, ringa och styra. Behandlingen är ju svår att ändra på så det får väl bli ett telefonsamtal till röntgen och hoppas jag kan få en ny tid i samråd som jag vet att jag kan (istället för en ny tid på posten som inte heller funkar). Ibland vill jag vara fem år och mamma och pappa tar hand om mig. Håller pannan när jag kräks, masserar benen när jag har växtvärk på nätterna, hämtar kall saft och fluffar kudden. Läser en bok på sängkanten och säger att allt kommer bli bra. Jag kan till och med tänka med en iskall termometer i röven.

Den där jäkla "spridningen" i kärlen i borttagna bröstet och att jag måste bevaka eventuella händelser i det som finns kvar gnager. Det kliar, jag tänker att det läker. Men......det kliade och var rött när jag blev sjuk också... Får ta upp det nästa besök.

Mina blodvärden var förresten kanon igen inför behandlingen. Hb 151 - precis som jag brukar ha. Hoppas att det sjunker långsammare och inte lika mycket med denna behandling.

Vi hade vinter ett tag - monsterbacken är som på TV
mycket brantare i verkligheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...