onsdag 17 januari 2018

Hjälp mig få hem Marie!

En idé har börjat som ett frö och grott i mitt huvud sista dagarna.

Tomas fina tavla "Kämpa Marie" är ju som ni vet ute på auktion på Tradera i drygt två dygn till. Jag tycker hon är värd väldigt mycket, särskilt för mig förstås men jag kan inte ge det bud jag skulle vilja ensam. Vill ni hjälpa mig att bjuda på henne?

Om alla de läsare jag har i snitt på ett dygn skulle bidra med 25 kronor kan det bli upp mot 20 000 kronor. Skulle summan bli mindre och inte räcka till tavlan skänker jag pengarna jag fått till "Min stora dag" - så att svårt sjuka barn kan få sin högsta önskan uppfylld.

Jag kommer givetvis redovisa vad jag fått in och vad jag använt pengarna till. Jag kommer inte ha någon ekonomisk vinning på denna insamling utöver (självklart) värdet på tavlan som ju aldrig går att förutspå men i mina ögon är Tomas en stor konstnär som är värd så mycket som möjligt för sitt arbete och engagemang. Delar av inköpspriset går ju också till Stadsmissionen och Cancerfonden.

Det är förstås helt valfritt att vilja att vara med och hjälpa och jag värderar inte vänskapen med summan eller ickesumman. Enklast swishar ni valfri summa till 0706-42 82 45. Märk med "Kämpa Marie". Om du vill bidra på annat sätt så kontakta mig via kommentarsfältet i Facebook (dit denna blogg är länkad), på tex Messenger, som SMS till ovan nummer  eller i kommentarsfältet här nedan. Ingen summa är för liten.

I morgon läkarbesök på Onkologen inför ny behandling. Antagligen start i morgon för jag tycker proverna är inom de gränser de ska vara. Hoppas också jag kan få ett bra samtal och svar på mina frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...