tisdag 2 januari 2018

Årets första...

Här kommer 2018 års första inlägg.

Nyårsafton blev väldigt lugn här hemma. Låg mest i sängen och tittade på TV. Vi hämtade färdig trerätters, (Julia avnjöt hellre kokt korv). H och H sköt raketer (symboliskt sköt vi monstret åt h.....e) och för övrigt bara var vi.  

Funderar på vad som väntar runt hörnet med skräckblandad förtjusning. Till att börja med ska jag klara mig igenom fredagen. De tidigare återbesöken efter kontrollröntgen har jag ju haft ganska bra magkänsla. Nu är jag ganska tom på känslor och lite nervös. Känner varken det ena eller det andra, det kan vara hur som helst och jag är ju som sagt inte förvånad om det finns cancer kvar i bröstet. Men vi får helt enkelt se, jag hoppas bara att allt är borta ur bröstkorgen/kroppen och det är jag däremot mycket osäker på.

Idag tog jag med mig Julia som sällskap till Katrineholm. Där finns min tandläkare. Nu var det en kollega till honom som tog hand om mig idag men det gick fort och smärtfritt och jag klarade mig under 500-kronorsstrecket. Skönt att ha det gjort utan att det gick så långt att det blev rotfyllning.

Onsdag och torsdag är dagarna jag strutsar. Att strutsa är att stoppa huvudet i sanden och tro att man inte syns. Det som inte syns finns inte. Jag är frisk.

Fredagen börjar med lösprotesutprovning. Köpte förresten BH för ändamålet i Katrineholm idag. Hade inte orkat ta mig ner på stan för att göra det men när jag ändå gick förbi underklädesbutiken på väg till bilen passade det utmärkt. Riktigt söt var den och inte alltför dyr. Liksom tänderna kan jag inte låta bli att tänka på om det är någon mening att kosta på mig det "i onödan". Efter protesen blir det läkarbesök runt 11.30 med svar på vad de kommit fram till på konferensen idag. Den största milstolpen på länge. Kanske kan man se det som den fjärde ronden mot monstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...