lördag 23 september 2017

En alldeles ganska vanlig lördag

.

Har nog satt något slags personligt rekord (efter Paklitaxel-start) idag. Gick upp klockan 6.30 en lördag och har fortfarande inte sovit (kl. 17.50). Nu ska jag hålla mig uppe tills det är dags för natten. Jag är visserligen jättetrött och vilar i soffan och skulle inte orka med för mycket intryck idag så därför är jag hemma och håller ställningarna när de andra firar "farmor" som fyller jämnt på tisdag. Hurra, hurra!!

Blev en tidig helgmorgon då Hampus hoppade in och spelade en extra match i morse klockan 9. Med bara två avbytare gjorde grabbarna en bra match i 3 x 20 minuter. Äntligen fick han också göra mål (två när han ändå höll på). Det var bra för hans självförtroende. Laget börjar verkligen spela för varandra, hittar passningar, vinner tillbaka förlorade bollar och jobbar för laget. Sällan några sura miner längre. Idag var deras match bra mycket mer underhållande än den IFK presterade. Suck! Underskattning? Det är ju bottenlagen de aldrig lyckas mot. Hur svårt kan det vara?

Den 30 september är det Kulturnatten i Norrköping. Har ni sett den häftiga affischen (av Erika Pardo Skoug) för evenemanget? Fylld av massor med kända norrköpingsfasader. Tydligen kan man hämta ett gratisexemplar någonstans, var det nu var..... bl.a. Stadsbiblioteket tror jag.
Om någon springer på en så ta gärna en till mig, jag tycker den är jätteläcker. Sedan vi flyttade till huset har det inte blivit mycket Kulturnatt och det lär inte bli det i år heller - folksamlingar går bort.  


De sista fritidsbåtarna tuffar fram över sjön för vinteruppläggningen. Det känns ända in i själen i år. Den här sommaren har vi ju knappt fått se några passagerarbåtar (Juno, Diana och Wilhelm Tham) på grund av det låga vattenståndet. Det är annars väldigt vackert en mörk, varm augustikväll när de kommer upplysta med sina brummande motorer och lyser upp sjön där de glider fram.

Om jag är skapligt pigg i morgon ska jag försöka ta en skogspromenad. På eftermiddagen är det match för Hampus igen och sedan har det gått en vecka till. Provtagning på måndag, behandling åtta(!) på onsdag och fyra veckor till dusch/bad (ni anar inte vad jag längtar efter 20 veckors förbud).

Jag ska bara klara av vecka 40 också men med tanke på vad jag klarat hittills så kan monstret ta sig i röven redan nu. Så det så!

 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mått bra och haft en bra helg trots behandlingen. Själv hade för låga vita blodkroppar och fick ingen cytostatikabehandling i fredags. Nya prover på tisdag, hoppas på behandling torsdag. Kram//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag söndag har varit kämpigt. Hoppas både du och jag har bra prover i veckan. Otur när det blir uppskjutet 😕
      Kramis

      Radera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...