lördag 30 september 2017

Det börjar domna lite i fötterna

Idag har grabbarna i SIK P05 varit i Linköping och spelat sin sista sjumannamatch. Att sluta med flaggan i topp och med ett härligt lagspel värmer extra. Måste även ge en eloge till motståndarlagets ledare som verkligen är en eldsjäl. Förberedde allt på planen, väckte och hämtade spelarna, coachade, var linjedomare och allt därtill. Har full förståelse att de inte hade någon kiosk för då hade han nog stått där också i paus.

Nästa säsong blir det niomanna med offsideregler och allt vad det innebär. Spännande. Då ska jag vara med vid sidan av planen igen!

I morgon spelar J sin sista match för säsongen. Skönt att det är på hemmaplan

Det har hänt lite i utvecklingen sedan H var 4 år... men fint tillslag (och snyggare boll).



Ni var många som engagerade Er i Kulturnattsplanschen. Stort tack till Er alla. Ewa som köade med tusentals (?) andra då 500 stycken planscher/affischer tog slut på 15 minuter.
C och M som tipsade om Biblioteket. H och C som också stoppade undan en. Tusan vad bra ni är och glad jag är. Den är galet häftig.

I en hand nära mig!

Idag har jag känt av att det nervpirrar i fötterna. Hoppas det bara är tillfälligt. Förra gången för 2-3 veckor sedan var det också just lördagen och släppte på några timmar.

Det finns monster och så finns det vargar. De hänger liksom ihop linjärt. Jag väljer att se en söt, liten och hund och ett mycket mindre, hotat, skadeskjutet monster. Så det så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...