söndag 1 oktober 2017

Oktober - den rosa månaden

September blev oktober och jag sitter fortfarande här och kan skriva mina inlägg. Det är kan bli ett laddat ämne men är bara mina tankar.



Oktober. Rosa oktober. Smakar på orden. I tio år har jag haft blandade känslor om oktober och kampanjer. Uppmärksamhet - bra! Insamlade pengar - bra! Kommersiella vinstsyften - blä! Att som cancerfrisk, cancersjuk matas överallt man vänder sig - mest blä (som barnvagnar och gravidmagar efter ett missfall)! Galor - roliga, sorgliga, glittriga och svarta.

Det var några år sedan jag såg dem - de rosa bröstbakelserna. Osmakligt! Hade inte heller velat smaska på en blå prostatasnopp.

Skulle också vilja att man fokuserade mer på ALL cancer - den är lika viktig.

Skänker hellre 100 kronor direkt till välgörenhet (vad det än gäller) än köper disktrasor för 100 kr varav 3 kronor går till välgörenhet.

Forskning är bra. Önskar att även forskning på alternativa behandlingsmetoder, tex den västerländska, kunde få mer forskningspengar. Ibland känner jag att de stora läkemedelsbolagens vinstdrivande syfte som en fadd smak i munnen.

Jag lämnar därmed ämnet....

Fötterna känns lite bättre idag. Jag är som vanligt lite söndagsdålig av biverkningar och spänd inför veckan, det är helt oundvikligt. Känns som 107 timmar i ett väntrum. Men det finns inget jag kan påverka. Det är väl lite som med SJ - tidtabellen och vägen till målet kan ändras under vägen. När jag når fram till stationerna får jag nästa avgångstid och nästa station. Vill inte ha några växlingsfel på vägen. Sovvagnen och slutstationen hoppas jag dröjer.



Maken lagar sin specialitet - kalops. Det dofter ljuvligt och efter maten ska vi se Julias sista match för säsongen.

I morgon provtagning, mammografi, ulraljud, MR bröst. Nu köööööör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...