måndag 23 oktober 2017

Skräckblandad förtjusning

Jodå, trots att jag har de lägsta antalet vita blodkroppar sedan jag började alla behandlingar tror jag att det blir en sista behandling på onsdag för de ligger på 2,8 och vad jag förstår får man behandling utan krusiduller ner till 2,5. Nu får vi hoppas jag inte stöter på någon bacill och om jag ändå gör det att benmärgen sätter sprutt på dem.

Om jag räknat rätt har jag varit på den 27:e provtagningen/omläggningen idag (och då har jag inte räknat med de omläggningar jag gjort 12 gånger på Onkologen i samband med behandling).

Från sommarskor till höstkängor i väntrummet
Ser som ni vet fram emot att det är sista behandlingen, samtidigt läskigt att inte ha kontakt varje vecka med Onkologen. Vad händer i kroppen utan cellgifter? Det värker i mina ben, särskilt det högra där jag har fått tillbaka det onda i knät som jag hade hela våren men som försvann. Det smyger sig in en tanke om metastas i skelettet som gick tillbaka av cellgifterna men som nu fått fart igen. Dock syntes ju inget på skelettscinten innan behandlingarna började och då hade jag haft ont i många månader så jag bestämmer mig för att ledvärken liksom muskelvärken är biverkningar av cytostatikan. Domningar har varit skapliga den här veckan också. Jag vill ju inte få bestående problem med det.

Nu börjar jag nästan kunna räkna timmar till sista behandlingen. 37 timmar kvar.

Vad ska man hitta på sedan? Fast det är ju bara två veckor till kirurgbesöket och sedan lär det rulla på igen. Jag hoppas, hoppas få vakna och må bra åtminstone ett par dagar.

I morgon massage/akupressur. Tui Na heter det förresten. Det ska som vanligt bli skönt. Brukar bli både pigg och avslappnad. På kvällen ska J spela bowling med klassen. Behandling på onsdag och sedan ska vi ta med oss barnen till Pinchos och fira lite medans man kan. På torsdag har vi två utvecklingssamtal att se fram emot och sedan ska J sova över på skolan med klassen så vi är inte sysslolösa.

I helgen vintertid. Bra om jag överlever den så jag inte blivit snuvad på den där timmen någon snodde i mars. Nu kommer de verkligen mörkret märkas om kvällarna. Tur att det finns belysning på Vikingavallen (när barnen tränar fotboll.

Vintertid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...