onsdag 11 oktober 2017

Inte lika pigg som vanligt

Onsdag och behandling brukar ju innebära att jag är som piggast.

Det är inte fallet idag. Jag är så in i vassen trött. Förmodligen börjar alla behandlingar ta ut sin rätt och kortisonet räcker inte för att få mig pigg. Skulle kunna vara så att jag har någon liten miniförkylning också. Lite täppt i näsan och öronen och slemmig i halsen men ingen feber och inte ont i halsen. Saknar att jag inte haft någon massage/akupressur på ett tag. Fick inte in det i det tighta schemat förra veckan och egentligen skulle jag varit där igår men det blev ju en akut tandläkartid istället. Men nästa tisdag ligger jag där igen och tar emot en massa ny energi.

Började förmiddagen med  att åka in till jobbet där jag tog en fika med min chef. Vi har inte setts på ett tag så det kändes bra att prata lite. Henke råkade på sina kollegor och fick babbla lite han också...



Behandling klockan 13.00. Säng - skönt!  Allt fungerade och gick bra. Vi pratade lite om det lysande resultatet av behandlingarna och lite om återhämtning efteråt. Det finns ju fonder och sådant som man söka för rekreation. Har kikat lite och facket har treveckorsresor till Kanarieöarna med massa återhämtande aktiviteter. Det låter ju inte så tokigt.
Inga utbitna tänder. Inget näsblod. Nu är det bara två behandlingar kvar, har klarat av tretton! Samtidigt känns det lite läskigt att lämna behandlingarna bakom sig. Vad händer med monstret när ammunitionen är slut? Men jag har mina strategier och planer. Han ska inte tillbaka...

Nu är det riktigt säkra tecknet på hösten här. Hamnade bakom snöpinnesättarbilen på vägen hem så nu vet vi hur det går till också. Alltid lär man sig något.


Har fått tid till Kirurgen den 8 november. Då kommer jag få information om kommande planering hos dem. Bara att hänga med på det nya tåget för rond tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...