tisdag 8 augusti 2017

Åter igen. Bloggen är inget för barn!

Jag ser så många av mina barns kompisar (9-12 år) som har Facebook-konton med falsk ålder och har aldrig lagt mig i. (Mina barn har Instagram som nu också har 13-årsgräns men inte när de fick det).
Sista tiden har jag blockerat två barn som jag ser följer min blogg via mitt FB-konto (utan att vara vänner då de inläggen är offentliga. Jag har också från början lagt in varningen om olämpligt innehåll på Blogger  - mer kan jag inte göra.
Jag vill be er föräldrar som vet att era barn har konton och läser min blogg åtminstone göra det tillsammans med dem. Inte ens mina egna barn har läst den. När inlägg handlar om dem har jag frågat innan. Jag vill inte att de kommer tillbaka till skolan och får berättat för sig allt som står där - det vill jag välja att berätta själv. Jag tänker heller inte anmäla någons konto för jag tror inte barnen skaffat dessa utan en vuxens hjälp men jag kommer konstant blockera dem som läsare. Man kommer visserligen åt bloggen ändå men det är lite krångligare.

Ville bara säga det för mina och era barns skull


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...