tisdag 15 augusti 2017

Försök till nya tag

Den sista veckan har varit tuff. Får en känsla att cytostatikan inte riktigt tar, eller så är det bristen på Betapred som gör att tutte inte riktigt blir så där slapp och sval. Jag är också väldigt trött och har led- och muskelvärk och lite annat som ni kan läsa i förra inlägget.

Igår provtagning på en väldigt vacker vårdcentral. Redan 7.45 var jag där, inpetad på en extratid för att hinna få svaret i tid.


Fortsätter att ligga lågt i Hb men de vita verkar tillräckligt bra för krig. I morgon kör vi behandling två av tolv och jag hoppas få lite svar på varför jag känner som jag gör.

Massage/akupressur idag, superavslappnande - det behövdes efter dagens panikattack.

Har ju länge tänkt att göra någon form av anmälan på/utredning av varför min cancer inte upptäckts tidigare och om den hade kunnat göra det men idag tog jag tag i det trots att jag egentligen inte orkade, men vem vet jag kanske aldrig blir piggare.

Det var superjobbigt efteråt att ha gått igenom datum, kontakter, anteckningar på det som jag egentligen vill lägga bakom mig men nu känns det skönt att det är avprickat från listan på måsten.


Tack för alla uppmuntrande ord på vägen. Jag ska försöka skriva när jag orkar och när det finns något meningsfullt att skriva.

23 blommor har den just nu :-)


2 kommentarer:

  1. Bra att du tog tag i det trots lite energi.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken kämpe du är..bra att du skickade in din anmälan. Vilken fantastisk orchide. Styrke kramar skickar ja inför rond nr 2/sara

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...