måndag 7 augusti 2017

Monsterslakt - nedräkning

Provtagning idag. Har inte hört något ifrån Onkologen under dagen så jag ställer in mig på monsterslakt del 2 på onsdag. Fick skjuts av storasyster - det underlättar massor. Skällde förresten ut en stackars(?) telefonförsäljare att han uppehöll min telefon när jag väntade mycket viktigare samtal för jag har minsann cancer.... Det var på hemtelefonen (jo vi har faktiskt en sådan) och en minut senare ringer stackaren (puckot?) på mobilen också fast då jag var jag trevlig nog att inte svara alls :-)

Må du förgöras....


Huvudvärken har varit bättre idag men jag känner mig lite snuvig, näsan och ögonen rinner.
Efter lite tjat hade jag god hjälp av barnen idag. Vi bytte och tvättade alla sängkläder. Hampus bar upp all ren tvätt och tomma väskor sedan cupen till övervåningen, Julia tömde diskmaskinen och jag dammsög. Henke jobbade ju bara :-)

Ikväll hoppas jag få se IFK "slakta" Eskilstuna, spännande laguppställning. Grabbarna H har åkt på matchen med sina curvapolare. Julia är på sin första fotbollsträning efter sommaruppehållet.

Även om jag hela tiden försöker tänka så positivt som möjligt och gör allt jag kan för att krossa monstret har jag och måste jag i bakhuvudet (och en del redan nedskrivet) ha med i beräkningarna att det värsta kan hända. Det borde ju faktiskt alla göra. Mycket praktiska saker. Hur vill jag ha min begravning, den är min sista hälsning och den ska vara regisserad av mig. Om något händer oss båda och barnen fortfarande är omyndiga, vad är vår och deras önskan då? Testamente och enskild egendom - har du koll på det? De gamla dagböckerna - vilken dag ska man bränna upp dem? Det och mycket annat tål att tänkas på.

 

Lyssna gärna på den här, svårt att veta om originalet eller den svenska versionen är vackrast
https://www.youtube.com/watch?v=Mp6TbX3XSBM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...