fredag 4 augusti 2017

Huvudvärk....

Nu är jag trött på att ha ont i huvudet,  trött på att inte orka, trött på att ligga och glo, för trött för att orka gå hemifrån, trött på att höra allt tjat, trött på tystnaden, trött på sjukbesök, trött på provtagningar, trött på hela jävla skiten. Ursäkta men nu har jag skrivit det och då kan det lämna hjärnan. Mycket av skrivandet är ju för min egen skull. Tänker inte så mycket på att det är flera tusen som läser och tycker. Men visst håller man tillbaka ibland. Skulle kunna skriva ännu mera ärligt precis hur ont en del ord träffar, hur skrämmande vissa beteenden är och vad som finns mer där i vrårna men då ska det vara till någon nytta.



Jag är liksom född med huvudvärk så det är inget ovanligt men handikappande. Känner hur jag biter ihop käkarna tills tänderna krasar. Axlarna slår i öronen (nu har jag ju unika öron så det är inte så komplicerat) och visst borde jag gått till optikern för redan 3-4 år sedan. Fy på mig. Skjuter upp allt tills jag mår bättre - en ganska kass strategi.
Lite åska skulle inte heller sitta fel just nu tror jag.

Henke och Julia handlade igår så i morgon får det blir råsaftjuice igen - kanske kan pigga upp lite.

Visst är det fräscht

Febern verkar ha gett med sig och på måndag tar jag nya prover så jag hoppas CRP gått ner, de vita och röda blodkropparna upp. Onsdag är det dags för ny behandling. En helt ny behandling för mig. Det killar lite i magen att inte veta alls vad som väntar. Hoppas på starka krigare som är relativt snälla mot mig. Inte alls lika mycket Betapred inför den här behandlingen. Totalt 8 tabletter jämfört med de cirka 70-80 per omgång tidigare. Visserligen bra men jag tror jag kommer sakna speeden liiiiiiite. När hjärnan plötsligt klarnar och att dammsuga, hänga tvätt och handla är piece of cake. Lite läskigt med den där eventuella allergiska reaktionen också. Har visserligen inte allergi mot något annat än kanske, kanske  jordnötter tidigare så jag hoppas jag inte utvecklar någon överkänslighet.

I väntan på kriget del två kan man roa sig med gammal hederlig voodoo-utrotning.

Kom inte och djävlas med mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...