söndag 30 juli 2017

Feber och fotboll

Nu är vi hemma igen efter fyra intensiva dagar i Vimmerby och Bullerby cup. Det har varit jättekul att följa grabbarnas kamp på plan och jag tror också att allt de varit med om utanför planen format dem till ett bättre lag med härlig kamratskap.

Några av oss föräldrar och en hel massa syskon bodde tillsammans på en gård med hästar, kossor, grisar, getter, kaniner, höns (och en morgonpigg tupp) strax utanför Vimmerby. Grillning, mycket prat, kubb och sena kvällar har satt sina spår. Man både tankar och gör av med energi. Jag är glad att jag orkade vara med, det trodde jag aldrig i tisdags. Känner mig dock som en trist, tråkig, gammal tant.
Nu får vi se om det innebär bakslag i veckan.
J har haft det toppen trots avsaknad av uppkoppling och alla ungar har verkligen varit ute och lekt 18-åringar som 5-åringar. Härligt att se.

Småländsk grind där vi bodde

Jag har mått ganska bra fram tills igår då jag började få ont i halsen. Igår kväll var jag iskall om händer och fötter, mådde illa och kände mig riktigt pissig och i morse hade jag feber (38,1) och då är jag ju instruerad att ringa och rådfråga läkare/sköterska på Onkologen. Fick rådet att (om inte febern stiger) ta prover i morgon för att se att inte värdena har sjunkit. Om jag får feber upp mot 38,5-39 måste jag åka in och ta prover akut. Än så länge har det inte varit aktuellt så det blir nog vårdcentralen i morgon. H
Jag hann lagom fira sista Zarzio-sprutan (24 av 24 stycken) i fredags. Typiskt! Mitt Hb hade förresten sjunkit lite till, ner till 114, men nu borde det snart vända uppåt igen. Jag vill få tillbaka livsandarna. Järnvärdena var dock som förväntat bra och blodbristen beror på avsaknad av röda blodkroppar.

Nu hoppas jag att det bara är en liten släng av ett harmlöst virus som drabbat mig just nu och att mina värden snart är bra igen. Jag tror att en tidig natt i min egen säng kommer göra gott. Kan inte påstå att jag sovit särskilt bekvämt och hemma är alltid hemma.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...