onsdag 12 juli 2017

Vilodag idag

Idag får det bli vilodag. Jag slipper åka till vårdcentralen för omläggning. Jag glömde i glädjefnattet igår skriva att jag ju fick hjälp med det på Onkologen igår. De är fantastiskt hjälpsamma och jag slapp två timmars resa för omläggning idag. Picc-linen såg fin ut och det var ingen infektion där den går in venen.

När vi gick ut från Onkologen stod mycket personal i entrén och vi fick liksom ta en extra sväng "åt fel håll" på trottoaren innan vi kunde gå mot parkeringen. Några killar skurade och spolade trottoaren och jag fick genast känslan att någon hoppat/ramlat ut ur ett fönster (eller någon annan olycka) Det kanske inte alls var så men en timme tidigare när vi gick där såg vi inget konstigt. Hemska tanke.

På kvällen åkte vi in till Söderköping och åt på Österns Stjärna, där finns både kinamat och vanlig á la carte, ett av våra favoritställen. Underbar sommarkväll och allt smakade extra gott. Inga tankar på monstret fick förstöra den här kvällen. Det var lite småvarmt med mössa i solen. Söderköping exploderar av liv så här års. Det var ju dessutom tisdag och kanaldans. Tog en långsam promenad och vilade lite på parkbänkarna. En härlig kväll.

Kanaldans i Söderköping
 
Storån
I eftermiddag ska vi till barnens farmor och L på mat. Skönt att få bli lite bortskämd.

Ni är så många som hälsar, hejar och peppar via SMS, Messenger, Facebook och på andra sätt. Jag hinner inte svara alla med så långa fina meddelanden som jag skulle vilja men jag hoppas ni vet hur tacksam jag är och att ni inte slutar med det.

Ser ut att bli en fin dag idag. Lagom soligt. "Lagom" och "som vanligt" är underskattat.

Familjen på restaurang

1 kommentar:

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...