tisdag 18 juli 2017

Gong-gongen slår för rond tre

Har inte hört något från Onkologen idag så jag räknar med kur nummer tre i morgon klockan 10.30. Fram med gevär, kanoner och granater. En och annan krypskytt kan få hänga på också.

Hoppas kunna få hjälp med denna ofantliga trötthet där blodvärdet säkert spelar in då jag känner av alla symptom på det: yrsel, huvudvärk, andfådd, hjärtklappning, trött.

I morse gjorde en juice på apelsin, äpple, morot och en hel påse babyspenat och till lunch blev det fyra skivor blodpudding. Ingen favorit direkt men vad gör man inte för lite mera ork.


Åh, vad jag vill ha energi. Förkylningen verkar i alla fall bättre och jag bara snorar lite. Ingen feber.

Försökte bada i bubbelbadkaret för att få lite massage på ryggen men det är inte särskilt bekvämt med vänsterarmen rakt upp i luften (låter den vila lite emellanåt på en handduk på badkarskanten) men det skulle vara så skönt att få doppa sig eller stå tjugo minuter i duschen och bara låta vattnet rinna över hela kroppen. Men man får väl vara glad att det bara är armen och inte benet. Fast ett halvår är lång tid. Hoppas det går någon/några veckor mellan att picc-linen dras och bröstoperationen. Då ska jag duscha och bada dubbelt upp.

Det blir nog tidigt i säng i kväll och jag hoppas återkomma i alla fall något piggare. Natti natti.

Puss och kram 🎔🎔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...