måndag 31 juli 2017

Infektion - skit också

Vaknade i morse och hade fortfarande 38 i temp.  Åkte in till Vrinnevi och tog de prover som Onkologen beställt. Svaren var av lite blandad natur.

Jag har förhöjda infektionsparametrar, 40 i CRP (ska vara under 10). Det är gränsfall till misstanke om bakteriell infektion där jag i så fall behöver antibiotika. Är det bara en virusinfektion borde kroppen klara av det själv och i vilket fall som helst hjälper inte antibiotika då. Så nu är planeringen nya prover i morgon för att se åt vilket håll det går. Eventuellt också ett läkarbesök för att lyssna på lungorna. Hoppas verkligen jag slipper åka till Linköping för att få det gjort. Jag orkar inte!!! Mardrömmen är att kroppen inte klarar av de cellgifter som monstret kräver.

Mina vita blodkroppar ligger i alla fall bra och Hb har börjat vända uppåt till idag 120 (positiv energi).

Nu är det ju så att livet inte går på räls utan är en berg-och-dal-bana. Frågan är om jag är i botten eller på toppen just nu.

Idag är det sexton år sedan min pappa gick bort, endast 71 år. Jag saknar honom massor. Världens snällaste pappa.


2 kommentarer:

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...