torsdag 13 juli 2017

The Bucket List

The Bucket List (Nu eller aldrig) Har ni sett filmen? Morgan Freeman och Jack Nicholson som cancersjuka, helt olika individer, som vårdas på samma sal och skapar sina Bucket lists (saker du vill göra innan du lämnar jordelivet) och lever livet istället för att tänka på sjukdomen.

Se den om ni inte gjort det

Ända sedan jag startade bloggen har jag funderat på min "Bucket list". Jag och en vän diskuterade också lite kring detta. Om du får din tid utmätt, vad vill du då absolut göra?
Är man frisk har man kanske en massa tankar att det och det måste jag hinna med innan jag dör. Är man sjuk tror jag inte det är ovanligt att den enda önskan man har är att allt ska vara som vanligt. Det behöver inte vara så storslaget. Att se på en vanlig fotbollsmatch. Att ta en fika på stan. Att spela minigolf. Att äta sushi. Kanske tänker jag annorlunda om jag verkligen får besked om att jag inte har länge kvar. Däremot sänker man helt klart gränsen för vad som är helt onödigt att lägga tid och energi på.



Jag tror inte jag kan komma på en enda sak jag måste hinna med innan jag dör. Jag hade för några år sedan en sak jag ville göra innan det - att se Österlen. Nu har vi ju varit där två somrar men jag kommer gärna tillbaka till detta fantastiska landskap. Har tänkt leva där som pensionär....

Underbara Österlen

Jag är så trött på att vara trött. Måste lära mig att tillåta mig göra ingenting när jag inte orkar. Idag har jag tillbringat stor del av dagen i en solstol på altanen läsandes Keppler's Kaninjägaren. Har inte haft riktigt tid att läsa så mycket sista åren så det ska jag försöka ta tag i igen. Minns när jag som liten släpade hem flera påsar med böcker från bokbussen varannan vecka (den stannade utanför grannens hus).

Idag fixade Hampus maten nästan själv efter "eget recept". Kycklinggryta med lök, paprika, champinjoner och grädde och till den bandspaghetti. Han gillar verkligen att laga mat. Kul.

Jodå det blev lite grönsaker till också
I morgon är det massage igen. Underbart och verkligen värt varenda krona, tror dessutom stenhårt på att det har del i min läkning. Österländsk filosofi och känslan av välbefinnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...