måndag 17 juli 2017

Kanske inte så konstigt att jag är trött....

Idag var det provtagning inför onsdagen igen. Än så länge har ingen ringt att jag inte ska ha behandling och jag hoppas ingen gör det i morgon heller för jag vill verkligen få det gjort utan uppehåll. Jag har kikat lite på provsvaren via 1177 och de vita blodkropparna ligger bra. Jag har även normala infektionsprover trots en liten förkylning, det är bra. Inte har jag någon feber heller. Idag körde Henke mig så jag inte behövde leta parkering. Jag kom in fem minuter före utsatt tid så vi var snart hemma igen. Skönt.

Klassisk väntrumsbild


Tyvärr har mitt blodvärde (Hb) sjunkit från över 150 (jag brukar ligga där omkring) före första cellgifterna. Det har stadigt gått neråt och idag ligger det på 119 så det kanske inte är så underligt att jag är så trött och blir andfådd och får hjärtklappning vid minsta ansträngning (som att packa in fyra matkassar i kylen eller gå i trappor). Vi får se om de hör av sig i morgon eller om jag får besked om någon behandling för detta på onsdag. Helt klart störtdök det efter första cellgifterna och sedan har det långsamt fortsatt nedåt så jag är inte så orolig att det beror på något annat än cellgifterna. Får bli blodpudding till mat och spenat i juicepressen i en vecka

Hoppas det vänder snart
 
 
Just i kväll hoppar jag över blodpuddingen och kanske vi slarvar lite med kebab-/pizzakväll. Kan det höja Hb:t månntro (stavas tydligen så)? Får ta något med mycket blodigt kött.
Läste förresten i NT att det är kebabens dag den 11 september, känns lite opassande...

Mycket konstiga dagar det finns....
I morgon blir en sådan där mellandag. Dag mellan provtagning och (eventuell) behandling. Det betyder göra inget bestämt utan ta dagen efter ork. Förhoppningsvis sovmorgon och fint väder på altanen med min spännande bok.

Nästa liv funderar jag på att bli katt. Verkar avspänt och spännande i en salig blandning. Här är Zladdis i en balansakt på planket och Lurvas slappar på rygg i fönstret.

Finisar. Bara Brorsan som saknas just här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...