lördag 24 juni 2017

Viktig återhämtning inför veckan

Händer egentligen inte så mycket att skriva om just nu men för mig är det bra att komma ihåg efteråt vad som hänt, vad jag gjort och hur jag mår. Allting hänger liksom ihop. Gäller bara att kunna tolka det.

Trots att man gör roliga saker behöver man återhämtning efteråt. Det kanske kan vara svårt att förstå att man blir trött av att bara äta och prata. Särskilt jobbigt är det när många pratar samtidigt om olika saker. Det blir liksom för mycket för hjärnan som då stänger av. 
De flesta dagar vill jag absolut inte prata om sjukdomar. Det man vill veta kan läsas här.

Jag har också bestämt att varannan dag är bara vilodag. Inga besök, inga onödiga resor hemifrån. Bara vila. De andra dagarna (bortsett från behandlingar och nödvändiga saker) gör jag saker som ger mig bra energi, inte slukar den. Det kan inte sägas nog.

No hair

Vi hade en riktigt normal och trevlig midsommarafton. Som sig bör lunch med sill och potatis och diverse tillbehör och massor av jordgubbar tillsammans med I och L.

Midsommarmat (julmat, påskmat...)

Efter maten låg jag och slappade i en solstol och lyssnade på de andra, inte så dumt. Att sova middag är underskattat.

På kvällen var vi hemma hos syster I och grillade. Det är inte så ofta vi ses "allihopa".
Lilla T hade plötsligt blivit ett halvår äldre. Tiden går alldeles för fort, det var ju igår Hampus var 10 månader. Helt plötsligt är han längre än mamma och har 43 i skor med en basröst så man undrar vad det är för karl som pratar.

Vi sov länge hela familjen. Riktigt skönt med ett sommarregn utanför fönstret. Glad att inte vakna bakfull i ett tält.

Hampus gjorde sin fotbollsläxa och gav sig ut på en löptur. Om en månad väntar Bullerby cup. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kan vara med.

Nästa vecka är fylld av måsten. Provtagning på måndag och förhoppningsvis klartecken för behandling på onsdag. Jag hoppas att jag inte mår sämre än första omgången. Sedan är det dags att fylla dosetten igen och förbereda magen (och de stackars benen) för 8 nya sprutor.

Men först är det söndag. Det ryktas om paketleken....


1 kommentar:

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...