tisdag 20 juni 2017

Vilka signaler ger vi vuxna till våra barn/tonåringar?

Länge sedan (i mina mått mätt) jag hade ont i huvudet. Idag bankar det rejält. Tror det kommer från nacken, sov med öppet fönster och vaknade till regn och storm. Bra att jag ska på massage efter lunch. Längtar.

Jag hade annars tänkt mig ett mustigt inlägg med mycket innehåll, det finns så mycket tankar som jag gärna vill få ner i text, men de får vänta tills hjärnan är lite mer klartänkt.

Helt utanför cancerträsket:
Tänkte bara hinna förmedla en viktig tanke om hur vi signalerar och lär ut rätt och fel tänk och handlingar till våra barn som är på väg in i mellanlandet till vuxenvärlden.
Ett "gammalt" men mycket tänkvärt Facebook-inlägg som en vän delade i morse.

Kloka ord om tjejer/killar och signaler.

Återkommer.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...