fredag 16 juni 2017

Klagomuren (och filmtips önskas)

Nu ska jag bara klaga av mig. Rakt av. Kräkas ut. Sedan behöver jag kanske inte tjata mer om det idag. Försöker annars bita ihop och kämpa på vad det än gäller även om det inte alltid märks. Uppfattningen från andra kan vara en helt annan och då ber jag om ursäkt för denna sida hos mig. Varning för svammel.

Vill stämma av läget lite. Det kan vara bra för mig själv att minnas samma antal dagar efter nästa behandling.

Förutom den bisaken att jag har en dödlig sjukdom är jag sista tiden lite ledsen över dessa symptom/biverkningar/verkningar/tankar:

Trött. Vidrigt trött, handlingsförlamad - orkar som tur är det mesta jag måste och det som är lite roligt.

Sårig, torr, svidande mun. Smakerna är åt helvete. Undrar om inte tungan är hårig också. Det gör ont att svälja och halsen känns tjock.
 
Mina ben värker så in åt h.....e. Kramp i musklerna och ljumskar och knän känns som de vrids loss från en grillad kyckling. Ska försöka cykla mjukt och försiktigt på motionscykeln i kväll för att öka på cirkulationen (jag är ju inte direkt ute och springer).

Naglar och hud på händer och fötter mjukas upp till en gummikänsla. Hälarna spricker.
Öm i hela hårbotten, snart lossnar det nog. Tror saxen åker fram i kväll, hinner kanske med en kort frisyr innan det lossnar helt.

Magen och hela tarmsystemet är som en kloak. Sårigt, ömt, förstoppning, diarré. Sår i röven.
Trött på att dricka och kissa. Äntligen är alla undersökningar hittills klara. Att dricka 1-2 liter extra är inte min grej, jag som knappt dricker till maten (aja baja).

Svamp i muffen.

Sömnen är ju upp och ner. Klubbad säl vissa nätter och vaknar varannan timme andra. Konstigt nog inte så mycket ångest-/orostankar ännu, bara vaken.

Självklart finns oroskomponenten också. Vad ska undersökningarna visa? Jag kanske faktiskt kan dö när som helst. Hur långt har det hunnit gå? Vad måste jag hinna avsluta och samtidigt vad ska jag förgylla min sista tid med om/när den blir utmätt i veckor/månader?
Än så länge tänker jag bara en dag i taget och framtiden blir vad den blir men den där lilla klumpen sitter där som en ryggsäck.

Sådär - nu kantarellsoppa och kanske bläddra genom Netflix eller Apple-TV-n. Skapligt trött på alla repriser på "vanliga" TV-n.

Tips på bra filmer/serier mottages. Här är några av mina favoriter, vet du någon liknande jag bör se?

Léon
Nyckeln till frihet
Seven
Sleepers
I samlarens spår
King's speech

Drama med spänning. Inte ren skräck och inte våld, science/fantasy. Gillar även svenskt drama/humor av "Nutleytyp" och svenska kriminaldraman.

Låt se om vi kan sätta rekord i kommentarer?
 

3 kommentarer:

  1. Lion måste du se, bästa filmen jag sett. https://www.moviezine.se/movies/lion


    Kramis

    SvaraRadera
  2. Stolthet och fördom, Notting Hill, Gökboet ☺️

    SvaraRadera
  3. En oväntad vänskap. Fransk komedi.

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...