måndag 19 juni 2017

Två liter hår....

Jodå, jag vaknade. Tacksam varje morgon jag får göra det.

Huvudvärk och nackspärr efter gårdagens storm. Igår hade jag dessutom himla ont i tutten igen. Det är också psykologiskt jobbigt. Tror kanske att den minskning jag kände berodde på att Betapred minskade svullnaden. Tanken att monstret växer fortare än vi hinner stoppa det öppnar hisschaktet 40 våningar rakt ner.

I morse kom det alltför mycket hår i borste och händer. Det är ganska äckligt. Vem gillar långa hårstrån mellan fingrarna när man tvättar händerna liksom.

Dessutom tänker jag inte låta monstret bestämma när. Jag bestämde. Idag.

Tur jag inte har några andra kunder än mig själv, men snabb är jag och billig i timmen. Nu får det bli den här frisyren ett par dagar och så får vi se om trimmern åker fram och då kanske ni kan få se på peruken också (den går ju att tjuvkika på i första inlägget).

Fyllde en två liters glassbunke med hår, har ju i grunden en ganska tjock kalufs.

Lite utsikt på köpet

2 kommentarer:

  1. Du är fin i kort hår. Tror du blir fin även utan hår om så skulle bli fallet.
    Som tur är sitter inte skönheten i hårstråna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin i kort hår kära Marie. Välkommen till korta-hår-klubben ��

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...