fredag 23 juni 2017

Midsommarafton

Midsommar - mitt i sommaren. Redan i torsdags började faktiskt dagarna bli kortare, sånt som i vanliga fall passerar men i år leder till eftertanke.




Tänker mig ett kort inlägg idag. Ska försöka mig på att fira midsommar jag också. Har stor hjälp som tur är. Henke har lovat fixa lunchen. Jag makade mig upp fixade köket, tömde och fyllde diskmaskinen och satte på en tvättmaskin, alltid något.  I kväll ska vi hem till min syster I och grilla. Så tacksam för alla som hjälper mig så jag slipper tänka så mycket på alla måsten utan faktiskt kan njuta av bara det roliga. Jag är oerhört tacksam och samtidigt ledsen, jag vill ju orka själv.
 
Det var i alla fall lätt att fixa till sig. Raggardusch med deo och putsa av flinten. En lätt make up på det och voilà. Peruken får vila sig i form, idag blir det buff.

Raggartvätt
Själva stångfirandet hoppar vi över i år. Barnen är inte så intresserade längre.
Läskigt fort går det.

Fyra år sedan
Snart 33 500 sidvisningar på inte ens tre veckor. Det är osannolikt mycket. Det får mig att fortsätta orka. Annars skulle jag ju lika gärna kunna skriva ner detta i ett worddokument men ni får mig att ändå blotta det mesta av mitt innersta. Jag verkar ha läsare lite överallt i världen....

 
Tio i topp
Ha nu en underbar midsommar alla mina vänner.
Ta hand om varandra och håll varandras hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...