fredag 30 juni 2017

Biverkningar omgång två

Blir det samma biverkningar den här gången som förra cytostatikacykeln?
I så fall ska jag vara skapligt pigg idag och i morgon eftermiddag/kväll dödstrött. Kan också konstatera att det är tre veckor sedan Sverige vann över Frankrike på Friends Arena i kväll. Då tog jag min första Zarzio-spruta och det gick bra utan allergiska reaktioner. Har nyss kanalyserat magen med första sticket den här gången. Hoppas benen inte ska värka allt för mycket för det var jobbigt, det tog dock några dagar och jag är tacksam om jag kan ta sprutorna för att boosta de vita blodkropparna.

Leukocyt - vit blodkropp

På eftermiddagen var jag på min kinesiska massage, akupressur. Det är sååååå skönt. Brukar sova bra efteråt. Hoppas det. Skulle egentligen ha haft min första semestervecka nu.
Då hade jag kanske klagat på vädret lite men nu hade jag tagit minusgrader och storm i fyra veckor mot att ha semester kvar.

I onsdags var det tio år sedan jag opererade bort min första brösttumör. Samma natt fick min mamma en stroke och sedan blev hon aldrig sig själv igen och gick bort i augusti. Den här gången är det ju tyvärr lite värre då jag har en så stor tumör att den måste krympas med cytostatika innan det går att operera. Förra gången var ju cellgifterna för säkerhets skull.

Mamma någon gång i mitten på 30-talet

Jag kan inte påstå att jag gillar siffran 7. Inte när jag var liten heller men då hade jag nog ingen riktig orsak.
1997, 2007 var riktiga skitår. 2017 hoppas jag inte blir så illa så det kanske ser ut hittills.

Jag har ändå mått relativt bra igår och idag. Det är bra!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar bild på lilla mormor! <3
    Kram /E.E

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...