tisdag 20 juni 2017

Boostat energi

Idag har jag tankat energi. Välbehövlig sådan. Vaknade som sagt med rejäl huvudvärk men det släppte tack och lov.

Fick härlig kinesisk massage och somnade nästan. Hoppas få en lika bra natt som efter förra gången då jag sov oavbrutet en hel lång natt.

Även skrattmusklerna fick sig en rejäl omgång när bästa A kom och hälsade på efter jobbet.
Åh vad jag vill jobba igen. Fick en superfin lavendelblomma från ett helt gäng nuvarande och f.d arbetskamrater. Tack alla!!


Vi åt och fikade och skrattade. Oj, vad vi kan skratta. Lika knäppa båda två och samma sjuka humor, den som gör att man överlever. Det är som alla vet nära mellan skratt och gråt men väldigt mycket mer läkande när man kan skratta åt eländet.
Håret rasar bara man tar i det och vi såg alla dråpliga situationer framför oss.... när t.ex. X2000 rusar förbi utan att stanna på stationen och varenda hårstrå följer med i fartvinden.
Sträckte mig längre än tio varv runt huset och lämnade tomtgränsen men uppförsbackar är inget för mig i nuläget. Oj, vad jobbigt.

I morgon blir det en sväng till vårdcentralen för omläggning av picc-linen. En vecka kvar till nästa cytostatikabehandling. Av någon märklig anledning längtar jag dit. Mår just nu skapligt men känslan av att monstret är snabbt är lite svår att släppa, särskilt när jag fysiskt känner av klumpen.... vill förinta den. NU!!!

Kan inte förstå att jag passerat 29 000 besökare idag. Hoppas jag på något sätt gör skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...