tisdag 13 juni 2017

Barnförbjudet!

I skrivande stund inga nyheter, vare sig glada eller tråkiga.

MEN ett viktigt inlägg - ÄR DU BARN SLUTA ATT LÄSA HÄR NU!

Jag har ju försökt lägga in en varning varje gång man öppnar bloggen, den har ett innehåll som inte lämpar sig för barn. Det är säkert jättespännande men inte särskilt nyttigt. Fråga dina föräldrar om du har frågor istället.

Bloggen kan inte vara jättelätt att hitta första gången om man inte vet vad den heter. Har man däremot ett Facebookkonto (och inte är 13 år) länkas man direkt hit om man vet vad jag heter, eftersom jag valt att göra just dessa inlägg offentliga för vuxenvärlden via Facebook - där tror jag att jag kan göra nytta, inte skada.

Som förälder kan du begränsa ditt barns surfande på olämpliga sidor och helst inte ge dem Facebookkonton under falsk ålder, men det är ju inget som jag kan styra över.

Prata aldrig OM dina vänner, prata MED dem. Då kanske du får svar på det du undrar och dessutom mycket respekt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...