fredag 9 juni 2017

Nästa projekt - av hundra....

Det händer inte så mycket, har fått lite mer biverkningar idag men jämna plågor.

Kunde slumra en stund på förmiddagen och efter lite Primperan och svampsoppa har illamående släppt skapligt. Ni kan inte ana vad piller man ska stoppa i sig, tabeller som ska fyllas i om vad man tagit och hur man mår. Två nya kallelser i brevlådan. Skelettscintigrafi 15 juni (gulp) och ny mammografi/ultraljud 6 juli. På måndag datortomografi bröstkorg och buk och väntar fortfarande på svar MR bröst och ny tid MR bröst innan nästa läkarbesök. Tur man oftast har ordning på sig men med cytohjärna kan vad som helst glömmas. Alla undersökningar får mig att tänka på en "cancervän" som träffade en bekant på stan. Den bekante sa något i stil med att "Man kan inte tro att du är sjuk du ser ju lysande ut" varpå min vän svarade "Ja, det är ju inte så underligt så mycket strålning som jag har fått".

I kväll ska jag börja med Zarzio som hjälper benmärgen att producera vita blodkroppar (vilka dör av cellgifterna). Infon på Onkologen var att jag antagligen kommer  vakna med ont i ryggen och influensakänsla med värk i kroppen mm. Läser man bipacksedeln/injektionsinstruktionen, som är större än infobladet för en hårfärgning (och det vill inte säga lite), är det ganska vanligt med allergiska reaktioner om man är cancerpatient. Grabbarna är ju i Stockholm och jag vill liksom inte kräva av en tioåring att eventuellt ringa ambulans om jag får andningsbesvär så jag har haft trevligt sällskap av systerdotter L1 och granne E är bakjour :-).

Mycket info om den lilla sprutan
 
Min mage slipper ni se
 


Det gick finfint både att sticka i fläsket och att inte drabbas av andnöd. Nu kikar jag med ena ögat på VM-kvalmatchen och med andra ögat skriver jag lite till er.

Hoppas på bättre nattsömn, i morgon har lilla H hemmamatch och stora H ska fota ett bröllop. Livet liksom fortsätter som tur är.





1 kommentar:

  1. Jag vill bara säga att jag tänker mycket på dig och din familj. Jag tycker att du är en härlig människa och jag håller alla tummar och tår för dig. Du klarar det här. Många kramar

    SvaraRadera

Hemska besked

Jag gör inte dessa inlägg för medkänsla eller att någon ska tycka synd om mig. Dels är de min dagbok och som info för alla som faktiskt undr...